W pojazdach i maszynach ruchome części najczęściej są łączone za pomocą połączeń skręcanych. Pod wpływem temperatury i zanieczyszczeń mogą one być kłopotliwe do odkręcenia po dłuższym czasu. Można zabezpieczyć je, stosując punktowo smar miedziany. Właściwości tego środka pozwalają na łatwą obsługę zabezpieczonych elementów. Stosowany jest szczególnie w elementach mechanizmu zawieszenia, gdzie występuje stały kontakt z wilgocią. Powoduje ona korozję i osady na elementach.
Gdzie jeszcze stosować smar?
Oprócz podwozia można stosować smar również do innych przeznaczeń. Miejsca, gdzie panuje wysoka temperatura to również tam, można zastosować smar miedziany. Właściwości smaru to odporność na przegrzewanie. Elementy, które są narażone na takie czynniki, a muszą być rozkręcane do zadań serwisowych, należy zabezpieczyć smarem z miedzią. Dzięki temu zachowujemy właściwości smarujące bez obaw o wytopienie się smaru, kiedy temperatura będzie za wysoka dla standardowych środków smarujących. Sama aplikacja smaru nie stanowi problemu, ponieważ jest on bardzo plastyczny.